مردم می گویند!
صادق صميم صادق صميم

خواننده ء گران ارج !

 

اینک مشعل باب دیگری را بر اساس تقاضا های مکرر خواننده گان عزيز خود که خواستار گشايش همچو کليشه يي در تارنمای مشعل بودند،ايجاد نموده و عمدتاً برمبنای ژانر طنز با رعایت اصول مطبوعات ازاد تحت عنوان (مردم چه می گویند) به بيان دردها و خواست های برحق مردم ما پرداخته که این باب در بر گیرندهءعمده ترین مشکلاتی است  که مردم ما هر روز و هر لحظه با ان دست و گریبان هستند .و به این  ترتیب هدف جلب توجه مقامات مسوول به رفع این مشکلات می باشد.

 به اميد همکاری همه جانبه خواننده گان عزيز

مشعل

 

 

 

 

مردم می گویند!

 

 

مقامات دولت با وصف حمایت مالی و نظامی اروپا و امریکا از مقابله با مخالیفین مسلحش خسته شده  بجای مقابله و مبارزه  با انها اینک انشا الله دست  واستین  را به سر کوب و خفه کردن  خبر نگاران و ژور نالیستان کم بخت بر  زده اند. عاقبت کار بخیر.

 

مردم می گویند!

 

اینک پنچ سال از ساز و برگ مبارزه  با تروریزم و شعار تامین ثبات بخیر می گذرد اما تا به حال دولت و مقامات مسوول  نمی دانند که خشخاش عامل  تروریزم است و یا تروریزم عامل بوجود امدن خشخاش است انها خو گنگس هستند ولی مردم  را با این بی خبر ی خود گیچ   گیچ   ساختند.

 

مردم می گویند!

 

هر روز  دشمنا ن  دولت این جا و انجا  مکاتب را به اتش  می کشانند ولی یک  روز  نشد که یکنفر به این جرم دستگیر شود  تا معلوم شود که این خانه خراب کی است و چی میخواهد؟ .یا اینکه دولت به این فکر است که در خانه زنبور نباید دست زد.

 

مردم می گویند!

 

چهار نیم سال پیش با قال و قیل از حد گذشته ایجاد اقتصاد ازاد در افغانستان از طرف اقتصاد دانان افغان که ازامریکا و اروپا بوطن امده اند براه انداخته شد و اینک با گذشت  چهارنیم سال هر روز یکی پشت دیگری کارخانه ها و فابریکات خصوصی نو پا ایجاد شده به سقوط و رکود مواجه اند.شاید مبتکرین اقتصاد ازاد در افغانستان تا حد ایجاد سیستیم متذکره تحصیل و تجربه داشته باشند اما اینکه چگونه باید کار بعدی را به پیش ببرند باید از سر  به تحصیلات خود ادامه بدهند.

 

مردم می گویند!

 

تا به حال  دولت چندین بار اعلان داشته که اسامی کسانیکه در قاچاق مواد مخدردست دارند و از دولت به حیث مقام دولتی معاشخور هستند به دسترس مردم قرار میدهد اما چشم و گوش مردم در انتظار خسته شده ممکن که  دولت لست مذکور را  از چاه ء عمیق بیرون می کشد.

 

 

 

 

 

 

 

 


July 3rd, 2006


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
مردم چه مي گويند