آپوکالیپس فرانسه : تروریست هائی که فرانسه از آنها پشتیبانی کرده است چه کسانی هستند؟
ترجمه توسط حمید محوی ترجمه توسط حمید محوی


پیشگفتار : متن حاضر در واقع ویدئونامۀ یکی از ویدئوهائی است که سایت «آپوکالیپس فرانس» (1)منتشر کرده و من آن را ابتدا در سایت مرکز مطالعات جهانی سازی کشف کردم. مطالب این ویدئو به نوعی مرور و خلاصه ای از مطالبی بنظرم رسید که در گذشته دربارۀ جنگ لیبی ترجمه و منتشر کرده بودم، و به همین علت آن را ترجمه کردم. سایت  آپوکالیپس فرانس توسط پل اریک بلانرو (تاریخ شناس) _ ژولین تی (روزنامه نگار) ایجاد شده و در معرفی طرح انتشاراتی خودشان قول داده اند که مطالبشان داغ و انفجاری باشد. نمی دانم دوستانی که در ایران هستند آیا می توانند ویدئو را ببینند یا نه. همان گونه در پایان این قطعه می خوانید، می توانید حدس بزنید که این دو نیکوکار فرانسوی تعدادی ویدئو تهیه کرده اند، و ویدئوی حاضر در واقع بخشی از یک مجموعه است. ولی نمی دانم فرصت ترجمۀ آن را داشته باشم یا نه؟ خصوصا از این جهت که باید از روی نوار صوتی ترجمه کنم و به این شکل کار ترجمه کمی مشکلتر خواهد بود. شاید ضرورتی برای یادآوری وجود نداشته باشد ولی موضوعی هست که باید صراحتا مطرح کنیم و آن هم این است که با مرور جنگ لیبی و رویدادهای آن، مناسبات غرب امپریالیست با متحدانی مانند القاعده، در رابطه با جنگ در سوریه و رویدادهای خونبار عراق همچنان جزء گزارشات روز بوده، و نباید تصور کنیم که چنین مواردی منزوی و یا منحصر بفرد است. به عبارت دیگر من فکر می کنم که ما ایرانی ها باید دائما چنین رویدادها و به ویژه مناسبات و اتحاد ایالات متحده و کشورهای اروپائی با تمایلات افراطی اسلامگرا مانند القاعده را با اپوزیسیون های ایرانی و سازمان های دیگر مانند مدافعان حقوق بشر و غیره در رابطۀ مفصلی قرار دهیم و نتیجه گیری کنیم. و به مبارزات و افشاگری هایمان علیه امپریالیسم جهانی و اپوزیسیون های خائن و مزدور به عنوان نوک نیزۀ طبقۀ حاکم ایران، طبقۀ بورژوازی کمپرادور قاطعیت بیشتری ببخشیم.


حمید محوی پاریس


1)

APOCALYPSE FRANCE

  

پل اریک بلانرو (تاریخ شناس) _ ژولین تی (روزنامه نگار)

مرکز مطالعات جهانی سازی 24 دسامبر 2013

 

http://www.mondialisation.ca/apocalypse-france-qui-sont-ces-terroristes-que-la-france-a-soutenus/5362660


 

در این ویدئو خواهیم دید که چگونه در لیبی و در کشورهای دیگر، دولت های غربی و به ویژه فرانسه در گسترش اصول گرایان اسلامی شرکت داشته است. ابتدا هشدارهای معمر قذافی  و به همین گونه رئیس جمهور سوریه بشار الاسد را یاد آور می شویم، که هر یک به سهم خود القاعده را به عنوان عامل ناآرامی ها در کشورشان متهم دانسته بودند. علاوه بر این رهبران لیبی و سوریه هر یک به سهم خود همواره کشورهای غربی را نیز به عنوان پشتیبان القاعده معرفی کرده اند.

حال به موضوع بنیاد ملی برای گسترش دموکراسی (1) بپردازیم که توسط دولت آمریکا تأمین مالی می شود، و توسط رونالد ریگان طی سال 1982 بنیانگذاری شد، و هدف رسمی آن گسترش دموکراسی در سطح جهانی است. ولی الن واینشتاین یکی از بنیانگذاران آن، طی مصاحبه ای در واشینگتن پست به سال 1991  اعلام کرد که بسیاری از کارهائی که در این چهار چوب انجام می گیرد، 25 سال پیش به شکل مخفیانه توسط سازمان سیا انجام می شد. طی جنگ لیبی بنیاد ملی برای گسترش دموکراسی از سه سازمان پشتیبانی می کرد، این سازمان ها فعالیت بسیار ناچیزی در انترنت داشتند، در نتیجه خیلی مشکل بود که بتوانیم در مورد این سازمان ها کسب اطلاع کنیم. ولی با تحقیقات مختلف در کشورهای غربی، پی بردم که هر سه سازمان در لندن به ثبت رسیده اند، این سه زمان عبارتند از : انجمن گسترش امور انسانی و سیاسی لیبی، اخبار لیبی، لیبی شفاف (2)، پس از کشف وضعیت این سه سازمان و بخشی از منابع مالی آنها، موفق شدم که نام افرادی را که مدیریت این سازمان ها را به عهده داشتند شناسائی کنم. و آنچه را که کشف کردم واقعا خیلی نگران کننده است، زیرا افرادی که مدیریت این سازمان ها را به عهده داشتند، افرادی بودند که از سوی دیگر تحت پی گرد پلیس بین المللی قرار داشتند. نخستین فرد الشمیس آشور(3)(متواد 1946 در غاریان- لیبی. با ملیت مضاعف لیبیائی و بریتانیائی) و حدود 30 سال است که در انگلستان زندگی می کند، او را غالبا به عنوان روزنامه نگار اپوزیسیون لیبی در تبعید در دوران رژیم قذافی معرفی می کنند. الشمیس آشور با شورای دولت موقت لیبی و دولت های غربی همکاری های تنگانگی داشت، به عنوان مثال 8 ژوئن 2011 در گردهمآئی که توسط «چتام هاووس» بریتانیائی، او صراحتا اعلام کرد از شورای ملی موقت کاملا پشتیبانی می کند، با وصف باید دانست که به موازات چنین فعالیت هائی او با گروه مبارزان اسلامی در رابطه است، ولی شگفت آورتر از همه این است که الشمیس اشور تخت تعقیب پلیس بین المللی بوده، و در اینجا مشخصا به نقل می گویم : «متهم به جرم هائی است که در آن مواد منفجره و اسلحه به کار رفته است، و جای بسی شگفتی است که این وجهه از شخصیت این فرد هیچ گاه مورد توجه دولت های غربی نبوده، و با وجود مجوز برای بازداشت او، این فرد با دولت بریتانیا و ایالات متحده در رابطۀ تنگاتنگ بوده و همکاری داشته است. الشمیس آشور در عین حال بنیانگذار جبهۀ آزادی ملی برای لیبی در سال 1981 بوده و مدیریت آن را نیز طی سال 1985 به عهده داشته است. «پی یر پیان» (4) در کتاب «توطئۀ آفریقائی» منتشر شده در سال 2001،  جبهۀ آزادی ملی را به عنوان یک گروه مخالف علیه قذافی می کند که از پشتیبانی سازمان سیا برخوردار بوده است، یعنی موردی که می تواند برای روشنگر ماهیت و اهداف این گروه باشد. دومین فرد، ابو زا کوک علی رمدان (متولد 1946 در بنغازی-لیبی. ملیت لیبیائی) که این شخص نیز توسط پلیس بین الملل تحت تعقیب است و جرم او نیز جعل اسناد و مدارک و کاربرد آن است. ابو زا کوک علی رمدان نیز یکی از بنیانگذاران  جبهۀ آزادی ملی بوده، و در رابطه با بنیاد ملی برای گسترش دمکراسی در جهان خیلی فعال است (در ویدئو او را می بینید- دقیقۀ 3 و 23)، او را در میز گرد برای تفویض جوائز می بینیم. این جوائز توسط بنیاد ملی برای گسترش دموکراسی به افرادی که از طیف مدافعان حقوق بشر برگزیده شده اند اهداء می گردد. در آن روز گردهمآئی او را در کنار رادوان زیاده(5) می بینیم که شاکی اصلی علیه رژیم سوریه در سازمان ملل متحد است.

به طور مختصر و مفید، ایالات متحده به سازمان های غیر دولتی که در رأس آنها افرادی را می گمارد و تأمین مالی می کند که  تحت تعقیب پلیس بین الملل بوده اند و با چیزی که تروریسم اسلامی می نامیم نیز رابطه داشته اند. در نتیجه نباید تعجب کنیم که رسانه های غربی تروریسم را با مدافع حقوق بشر اشتباه بگیرند و مخلوط کنند. در این مورد به حرف های یکی از مقامات اطلاعاتی لیبی به تاریخ 21 اوت 2011  گوش کنیم (دقیقۀ 3 و 63 در ویدئو) که من نیز به عنوان روزنامه نگار آن روز در آنجا حضور داشتم و از این صحنه فیلم برداری کردم. باید دانست که حرفهای این مأمور اطلاعاتی لیبی در حضور رسانه های بین المللی از سوی رسانه های غربی کاملا سانسور شد و منعکس نگردید : «به عنوان رئیس سرویس های اطلاعاتی ، مناسبات بسیار خوبی با سرویس های اطلاعاتی تمام کشورهای جهان دارم، به ویژه پس از واقعۀ 11 سپتامبر ما به شکل کاملا یکپارچه با هم کار کردیم. در تمام جهان به ما اعلام کردند که جنگ علیه تروریسم آغاز شده و ما همه باید در آن شرکت کنیم. و ما به آن باور کردیم. همکاران من، رؤسای سرویس های اطلاعاتی در تمام جهان بخوبی می دانند که من از چه چیزی حرف می زنم. آنهائی که عملیات نظامی ناتو را در خاک لیبی هدایت می کننداز اعضای القاعده هستند. رهبران غربی وقتی به مردم خودشان می گویند که در حال مبارزه علیه تروریسم هستند، دروغ می گویند. در واقع آنها در کنار تروریست ها علیه مردم لیبی می جنگند، و از دستورات القاعده پیروی می کنند.»

امروز حرفهای رئیس سرویس های اطلاعاتی لیبی در دوران قذافی بیش از پیش برای ما به اثبات می رسد و هرج و مرج کنونی در لیبی حاصل پشتیبانی ها و همکاری فرانسه و ایالات متحده و کشورهای دیگر است که گروه های اسلامگرای افراطی را مسلح کرده واز آنها پشتیبانی به عمل آوردند. حتی جامعۀ بین المللی مسلمانان نیز به سهم خود قربانی این تروریسم است.

در نتیجه باید بپرسیم که فرانسه در چه راهی گام برمی دارد، آیا می تواند همچنان به حمایت از افرادی ادامه دهد که توسط پلیس بین المللی به اتهام تروریسم تحت پی گرد قانونی هستند؟ در دومین بخش از این ویدئو به نقش سازمان های غیر دولتی در جنگ افروزی خواهیم پرداخت.

 

1)NED : National Endowment for Democracy

2) Libyan Human and political dev forum, Akhbar Libya, Transparency Libua

3)ALSHAMIS ASHOUR

4)Pierre Péan. Manipulation Africaine – Qui sont les coupables de l’attentat du vol UTA 772 ?

5)Radwan Ziadeh









December 26th, 2013


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
مسایل بین المللی