اطلاعیه
اتحادیه ی بـین المللی مهاجرین افغان اتحادیه ی بـین المللی مهاجرین افغان

کانگرس بین المللی مهاجرین افغان از 13 الی 16 جولای به اشتراک بیشتر از 300 نفر مهاجرین افغان در شهر مسکو دایر گردید. درین کانگرس ، شخصیت های علمی، فرهنگی و اجتماعی، مسوءلین اتحادیه ها، انجمن ها و کانون های مهاجرین افغان از اکثریت کشور های اروپا، آسیا و امریکا همچنان هیات بلند پایه از مقامات دولتی جمهوری اسلامی افغانستان و فعالین جامعه افغانی از فدراسیون روسیه  اشتراک ورزیده بودند. در کانگرس ایجاد  "اتحادیه بین المللی مهاجرین افغان" و اساسنامه آن به اتفاق آرا به تصویب رسید و همچنان به تعداد 18 نفر از اعضای اشتراک کننده در جلسه به عضویت کمیته اجرائیه و کمیته تفتیش نهاد مذکور  انتخاب گردیدند.

مطابق اصل ماده پنجم و ماده دهم اساسنامه اتحادیه بین المللی مهاجرین افغان تمام روسای انتخابی سازمان های اجتماعی مهاجرین افغان در کشور های جهان و یکعده کارشناسان ، دانشمندان و شخصیت های ملی و فرهنگی افغان میتوانند عضویت کمیته اجرائیه را حاصل نمایند . ازینکه روسای انتخابی نهاد های مهاجرین افغان از بعضی کشور ها نسبت مشکلات ، منجمله عدم دریافت ویزه مسافرت به روسیه ، نتوانستند در کانگرس اشتراک ورزند، بدینوسیله احترامانه به مسوولین نهاد های مذکور اطلاع داده میشود تا شهرت و آدرس شانرا به آدرس afghandiaspora@gmail.com ایمیل نمایند تا مطابق طرز العمل اساسنامه، عضویت شان در کمیته اجرائیه تامین گردد.

-  قابل تذکر  می دانیم که بوجود آمدن اتحادیه بین المللی مهاجرین افغان هیچ نوع تاثیر منفی بالای فعالیت ، موجودیت و استقلالیت نهادهای قانونی افغانی در کشورهای جهان نداشته، و برعکس هدف از ایجاد این نهاد همکاری با سازمانهای موجود در عرصه دفاع از حقوق مهاجرین افغان در کشورهای مختلف، ایجاد هماهنگی بین فعالیت همه سازمان های مهاجرین افغان، مراجعه به سطح سازمان های بین المللی مهاجرین و دولت ها و پارلمان ها بخاطر تامین حقوق ابتدائی کار، مسکن، تحصیل و تداوی برای مهاجرین افغان می باشد. اتحادیه بین المللی مهاجرین افغان همه   ی افغانها را به مبارزه و تلاش اگاهانه جهت وحدت و یکپارچگی دعوت می نماید.  


August 15th, 2010


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
بیانات، پیامها و گزارشها