سیدالشهدا
نو شته نذ یر ظفر نو شته نذ یر ظفر

قا مت خمیده هلال محرم که از غمسرای عا شورا پیام عزا مید هد و عزا داران را با قا فله اشک را هی کر بلا میکند و درین سفر درس آزادی را در صفحات خو نین از شجا عت و شها مت در اذهان مسلمین به ودیعه میگذارد به یقین تمیز حق و با طل را با مشعل تصا میم حسینی فروغ میبخشد که عا شقان آزادی را در وادی محبت زمینگیر کرده و از صلا بت آن بنیاد استبداد را در هر ز مینی به لرزه می اندازد .

آری ! ا مام حسین علیه السلام فرزند دوم امام علی علیه السلام ( خلیفه چهارم ) است که ملقب به سید الشهدا است و در کشور های عر بی از قد یم الایام بد ینسو داشتن لقب و کنیه بر علاوه اسم مروج بوده بطور مثال حضرت سید نا محمد صل علی و آل و صلم که نام مبارک شان محمد است لقب شان مصطفی و کنیه شان ابوالقاسم است و از حضرت علی علیه السلام نام شان علی لقب شان مر تضی و کنیه شان ابوالحسن و همچنان حضرت امام حسن علیه السلام که نام شان حسن لقب شان مجتبی و کنیه شان ابا محمد است و حضرت حسین علیه السلام که نام شان حسین و لقب شان ( سیدالشهدا) و کنیه شان ابا عبدالله است و دیگر امامان به همین منوال است و دارای نام و لقب و کنیه هستند.

در تمام غزوات که در تار یخ اسلام صورت گر فته تعدادی ز یادی از صحا به و مسلمین جام های شهادت را نو شیده اند که هیچ کدام شان جز حسین ابن علی علیه السلام به سید الشهدا ملقب نشده اند و این لقب مختص به فر زند دوم علی علیه السلام است که در سال 60 هجری تو سط یزید ابن معاویه در دشت مار یه ( کر بلا) با 72  تن از یارانش جام شهادت نو شیدند که جهان و جها نیان حسین را مظهر آزادگی و آزادی میدانند و بر اعمال یزید و یزیدیان لعن میفر ستند .

آری ! کسیکه در دامن مطهر مادری چون فا طمه ز هرا  علیها السلام پروش یا فته و بر دوش محمد مصطفی و علی مر تضی بزرگ شده باشد پس از شهادت باید لقب سیدالشهدا را داشته باشد .

دریغا ! که عده کور ذهن و بی مطا لعه این لقب را ( سیدالشهدا) در نو شته های شان به دیگر شهدا اطلاق میکنند و  بر هر کسی دیگری قابل اطلاق نیست و از صلا حیت ما نیست ؛ ما القاب میهنی را میتوانیم بر قهر مانان و شهدای راه وطن اطلاق کنیم چون قهر مان جمهوری افغانستان ؛ مار شال ؛ ستر جنرال ستاره شرق ؛ ستاره سرخ  و غیره القاب را مگر القاب خاندان عصمت و طهارت را بر دیگران هر گز نمیتوانیم بگذاریم

حضرت حسین ابن علی علیه السلام شهید بینظر تاریخ بشریت است و سرور آزادگان است و تا سیس کر بلا نه فقد ما تمسزاست بلکه دانشسرای اولاد آدم است ودروبیکران باد بر حسین و یاران وی  والسلام.

 

 


January 16th, 2008


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
مسايل اجتماعي