عيدمبارک
                        نو شته نذ یر ظفر نو شته نذ یر ظفر

عید به کسره ؛ جشن ؛ روز جشن ؛ هر روزیکه در آن یاد بودی با شد از خو شی و شادی برای گروه از مردم و جمع آن اعیاد است همچنان عید در لغت از ماده عود بمعنی باز گشت است و به روز ها یی که مشکلات از قوم و جمعیتی بر طرف میشود و باز گشت به پیروزی ها و راحتی های نخستین میکند عید گفته میشود .ودر اعیاد اسلامی بمناسبت اینکه در پرتو اطا عت یک ماه مبارک رمضان و یا انجام فریضه حج ؛ صفا و پا کی فطری نخستین بروح و جان باز میگردد و آلو ده گی ها که بر خلاف فطرت است ؛ از میان میرود عید گفته میشود .و این عید سعید فطر را خد مت همه مسلمین و خا صتا مسلمانان مستضعف کشور جنگدیده ما افغانستان صمیمانه تبر یک عرض میدارم و روزه و نماز شان را از بارگاه خداوند بی نیاز مورد قبول حق میخواهم و دشمنان این مسلمین بی بضا عت و بی دفاع را در غضب پروردگار آغشته میخواهم و محو نا بودی شیادین نقاب بر رخ را هر چه عا جل تر استد عا میکنم و از لا یذال میخواهم که عید دگر ؛ عید مردم باشد و نقل شادی دهان ها را شکر آلود گرداند و همه با لباس محبت و همد لی ملبس باشند و ز بان ستیزان و قا چاقبران را که از زیر چپن های تعصب حا کمیت میکنند به کیفر اعمال شان بر ساند و لوای آزادی و دمو کراسی را بر فراز قله های این مرزو بوم به اهتزاز در آورد .

 

عیدی

عید است و مردمان وطن نو حه گر هنوز

اطفال بی پدر همه با چشم تر هنوز

در کنج خانه بیوه زن از حسرت پسر

چشمان ره کشیده او سوی در هنوز

هر کینه را بعید نمایند بروز عید

کی میرود جرات داغ پدر هنوز

نقل بساط مردم ما دانه های اشک

شیرین نمیشود دهنی در شکر هنوز

در عید هر که جا مه نو میکند به تن

اینجا بر هنه گان وطن در بدر هنوز

هر شا عری چکا مه عیدی سروده است

آید صدای گریه ز شعر (ظفر) هنوز

                                                ( تا شکند 27/1/2001)


September 30th, 2008


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
مسايل اجتماعي