آگاهی
کمیسیون تفاهم و وحدت کمیسیون تفاهم و وحدت

 

 مؤرخ 12-9- 2012

مصادف به 22 سنبله 1391

 

 

هموطنان عزیز،دوستان محترم و رفقای گرامی !

 

طوریکه میدانید که از سقوط حاکمیت جمهوری افغانستان و فروپاشی حزب وطن 20 سال می گزرد ، طی این مدت تلاش در جهت از سرگیری مبارزه دادخواهانه در بازمانده گان حزب بزرگ دیروزی در داخل و خارج کشور ادامه دارد.

همچنان طوریکه اطلاع دارید تلاش و مساعی مشترک در جهت ایجاد تفاهم و تأمین وحدت مجدد اعضای حزب وطن سابق ح.د.خ.ا. منتج به ایجاد احزاب،سازمان ها،حلقات،اتحادیه ها ،ائتلاف ها و جبهه ها با نام های گوناگون گردیده است.

علی الرغم اینکه با وجود وجوه مشترک و زمینه های مساعد ، تلاش در راستای ایجاد یک حزب واحد سراسری از طریق تدویر یک کنگره واحد ( مجمع عالی ) به چالش ها مواجه گردیده است ، اما خوشبختانه پروسه تفاهم و وحدت با مؤفقیت های چشمگیر به پیش میرود.

 

همرزمان گرامی !

 

پراگنده گی نیروهای ملی ، دموکرات ، وطندوست و ترقیخواه افغانستان و از آنجمله پراگنده گی تشکیلاتی اعضای حزب وطن سابق ح.د.خ.ا. و وضعیت فاجعه بار موجود افغانستان به همه گان اشکار است.

با در نظرداشت وضعیت موجود در ماه اکتوبر سال 2008  نماینده گان با صلاحیت برخی از احزاب ، سازمان ها و حلقات ایجاد شده از بدنه  حزب وطن دورهم گرد آمدند و توافق کردند که در راستای ایجاد تفاهم ، تأمین وحدت مجدد و اتخاذ مواضع مشترک در قبال مسایل داغ و مبرم سیاسی افغانستان متحدانه کار و فعالیت می کنند.

قابل یاداوری است که نماینده گان با صلاحیت احزاب ، سازمان ها ، حلقات و عده ای از شخصیتهای غیر متشکل طی سومین اجلاس خویش اعلامیه مشترک را به تصویب رسانید، در اعلامیه  امده است:

« پروسه آغاز شده تفاهم و وحدت احزاب ،سازمان ها و حلقات ایجاد شده از بدنه حزب وطن سابق ح.د.خ.ا. بعد ازین از طریق کمیسیون تفاهم و وحدت آعضا و سازمان های ایجاد شده از بدنه حزب وطن سابق ح.د.خ.ا. برای تدویر مجمع عالی که بعد ازین بمنطور اختصار در اسناد بنام « کمیسیون تفاهم و وحدت » یاد میگردد به پیش برده میشود.»

در بسیاری از جلسات کمیسیون تفاهم و وحدت و به خصوص در اجلاس مؤرخ  29  جنوری سال 2011  کشور شاهی هالند ، مسئله اشتراک همه نیروهای ملی، دموکرات ،وطندوست و ترقیخواه افغانستان در پروسه تفاهم و وحدت برای ایجاد یک حزب واحد سراسری مورد بحث قرار گرفت.

دوستان محترم !

به تاریخ 21  جولای 2012  دهمین اجلاس وسیع حضوری کمیسیون تفاهم و وحدت در شهر هامبورگ آلمان تدویر یافت ، در اخیر اجلاس یک توافقنامه به اتفاق آرا به تصویب رسید.

در توافقنامه تصویب شده به سکرتریت کمیسیون تفاهم و وحدت وظیفه سپرده شد که در مورد تغیر نام و وظایف بعدی کمیسیون تفاهم و وحدت اقدام عملی صورت گیرد ، با در نظر داشت وظیفه سپرده شده جلسات متعدد سکرتریت تدویر یافت و فیصله بعمل آمد که بعد ازین پروسه تفاهم و وحدت تحت نام « کمیسیون وحدت احزاب و شخصیت های ملی ، دموکرات و ترقیخواه افغانستان » و بمنظور اختصار در اسناد  به  نام

« کمیسیون وحدت » یاد میگردد به پیش برده میشود.

قابل تذکر است که احزاب ، سازمان ها و حلقات ایجاد شده از بدنه حزب وطن سابق ح.د.خ.ا. و شخصیت های غیر متشکل آن برای ایجاد یک حزب واحد سراسری از طریق تدویر یک مجمع عالی با سایر نیروهای ملی ، دموکرات و ترقیخواه افغانستان مساعی مشترک خواهند نمود.

 

با عرض حرمت

سکرتریت کمیسیون تفاهم و وحدت


September 20th, 2012


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
بیانات، پیامها و گزارشها