قطعنامه
کميسيون مشترک تفاهم نهضت فراگير دموکراسي و ترقي افغانستان و حزب متحد ملي کميسيون مشترک تفاهم نهضت فراگير دموکراسي و ترقي افغانستان و حزب متحد ملي

 

هرات 8 ثور 1387

 

مبارزات نيروهای تحول طلب و دگرانديش ،مترقي و ميهن دوست افغانستان از نظر انديشه و عمل وارد مرحله جديد و گسترده گرديده است .

در شرايط کنوني اوضاع سياسي و نظامي در کشورهای منطقه و افغانستان پيچيده است و در چنين وضعيتي وحدت و همبسته گي نيروهای ملي و دموکرات،ترقي خواه و تحول طلب مقدم برهمه نيروهايي که همسويي فکری دارند ضرورت مبرم زمان ماست .

کميسيون بعد از تحليل و ارزيابي عميق و صادقانه ديدگاه ها و نظريات خويش را بشرح زير متفق الرای فرمولبندی و مشخص کردند.

1-   ما به اين باور هستيم که بدون وحدت و يکپارچه گي دامن زدن به اختلافات ديروز و امروز بر دشواريي های مرحله کنوني غلبه نخواهيم کرد.

2-   وظايف تدخيرناپذير نيروهای تحول طلب،دگرانديش و دموکرات زماني تحقق يافته مي تواند که اين نيروها در وضعيت سياسي کشور متحدانه حضور داشته باشند.

3-   ضرورت تاريخي مرحله کنوني نيروهای متذکره را در يک گفتمان وسيع ميهني فرا مي خواند تا فعالانه در اين راستا حضور يابند و رسالت خويش را متحدانه در برابر مردم آزاده و ميهن عزيز و باستاني ما افغانستان ادأ نمايند.

4-   کميسيون مشترک در سطح هرات متشکل از 12 تن ذوات ذيل بوده که به ماه يکمراتبه جلسات نوبتي را تدوير و حسب ضرورت اين جلسات مي تواند قبل از مؤعد معيينه تدوير گردد.رقم اعضای کميسيون از نظر کميت و کيفيت پيوسته توسعه مي يابد.

5-    زدوبندهای پنهان و عيان با نيروهای عقب گرا و تحول ستيز از نظر تاريخي محکوم به شکست قطعي بوده و از نظرما مردود و مغاير منافع و مصالح عليای کشور است .

6-   ما از رهبری هر دو حزب صميمانه مي خواهيم هرچه زودتر کميسيون وحدت را ايجاد و در جهت ايجاد وحدت متحدانه به پيش بروند و ما هرگونه تفاهم را با دشمنان دموکراسي و عدالت اجتماعي مردود دانسته و انرا محکوم مي نماييم .

7-   اين قطعنامه به سايت های مشعل و مهر داده شود.

 

 محل نام و امضأی اعضای کميسيون از جانب نهضت فراگير دموکراسي و ترقي افغانستان

1-محمدانور متين

2-عبدالقيوم بزگرمل

3-فضل الدين غياثي

4-عبيدالله ياری

5-پرويزبشرمل

6- استاد عبدالقدوس خان

 

 

 

محل نام و امضأی اعضای کميسيون از جانب حزب متحدملي

1-استاد حفيظ الله حبيب

2- محترم خواجه عبدالجليل (شخصيت مستقل نه با متحدملي)

3- داکتر سرور نورزاد

4- محترم عزيزالله کارگر

5- محترم محمداعظم استوار

6- محترم عبدالمجيد حبيبي


May 18th, 2008


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
بیانات، پیامها و گزارشها