توافقنامه
  اجلاس وسیع نیروهای ملی ، مترقی و دموکرات افغانستان دراروپا ! اجلاس وسیع نیروهای ملی ، مترقی و دموکرات افغانستان دراروپا !

مورخ   19 -  اپریل   .2008

شهر ایندهوون

اجلاس وسیع نیروهای ملی ، مترقی و دموکرات افغانستان در اروپا در شهر ایندهوون کشور شاهی هالند به تاریخ 19 اپریل 2008 میلادی با اشتراک (   566 ) تن متشکل از بخش های اروپائی احزاب ،آرمان مردم افغانستان ، فعالین صلح افغانستان ، کنگرۀ ملی افغانستان ، نهضت فراگیر دموکراسی و ترقی افغانستان ،حزب متحد ملی افغانستان ، سازمان ها و حلقات سیاسی ، شخصیت های مستقل سیاسی و اجتماعی در فضأی دموکراتیک و دوستانه غرض گفتمان سیاسی بمنظور یافتن راه بیرون رفت از حالت بحرانی کشور و جستجوی راه های اثر گذاری این نیروها در مسایل سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی کشور برگزار گردید .

اجلاس وسیع نیروهای ملی ،مترقی و دموکرات افغانستان در اروپا در شرایطی برگزار میگردد که اوضاع سیاسی , نظامی و اجتماعی کشور رو به وخامت مزید گذاشته است . فعالیت های تروریستی وسعت و دامنه بیشتر کسب نموده است.  فساد اداری ، تولید و قاچاق مواد مخدر ، فقر و گرسنگی ، بیکاری وبی امنیتی بیداد مینماید .

اجلاس وسیع نیروهای ملی ، مترقی و دموکرات افغانستان در اروپا   مساعی بخش های اروپائی احزاب ، آرمان مردم افغانستان ، فعالین صلح افغانستان ، کنگرۀ ملی افغانستان ، نهضت فراگیر دموکراسی وترقی افغانستان و حزب متحد ملی افغانستان ، سازمان های سیاسی ، شخصیت های مستقل سیاسی و اجتماعی را در راستأی تحقق اتحاد نیروهای ملی و مترقی ارج گذاشته از آن قاطعانه حمایت نموده و همکاری و همبستگی مزید این ساز مانها را قابل دسترسی و عملی تلقی مینماید.

ازآنجائیکه هدف غا ئی این اجلاس فراهم اوری زمینه های همکاری میان ساز مانها بمنظورایفای نقش ایشان در اوضاع کنونی کشور میباشد بخاطر تطبیق تصامیم و پیگیری در امر دسترسی به اهداف  مطروحه اجلاس مراتب آتی راتوافق مینماید :

1- با تدویر این اجلاس وظایف  کمیسیون تدارک وبرگزاری اجلاس  وسیع نیروهای ملی ، مترقی و دموکرات افغانستان در اروپا ختم و بجای آن کمیسیون سازماندهی و هماهنگی امور اروپائی توظیف میگردد.

2- اجلاس بعد از بحث وبررسی دیدگاه های ارائه شده به رهبری بخش های اروپائی احزاب اشتراک کننده در این اجلاس صلاحیت میدهد که الی دوهفته اعتبار از تاریخ تدویر این اجلاس وسیع کمیته را درتفاهم مراکز احزاب نامبرده در داخل کشور جهت ادامه کار تفاهم ،سازماندهی و هماهنگی امور در اروپا توظیف نمایند . توافق به عمل آمد تا دراین کمیته از هر حزب و سازمان سیاسی (  3 )  نفر و از حلقات سیاسی و نهاد های راجستر نا شده (2 ) نفر وبتعداد (  10 ) نفر از میان شخصیت های مستقل سیاسی ، اجتماعی و فرهنگی معرفی شوند.

3- کمیتهً سازماندهی و هم آهنگی امور در اروپا وظیفه دارد تا با راه انداختن جریان مباحثات با ثمر در روشنی اندیشه ها و مسایل سیاسی با اهمیت که دراین اجلاس مطرح گردید ، پیشنهادات مشخص خودرا در جهت ایجاد پلاتفورم مشترک در راستای تشکل اتحاد ها ، ائتلاف ها و در صورت امکان تا سرحد تأسیس سازمان واحد سیاسی ، طرح وبه رهبری احزاب خود در داخل کشور ارائه بدارند.

4- بخش های اروپائی احزاب و جریان های سیاسی که دراین اجلاس وسیع اشتراک ورزیده اند ، زمینه های کار عملی را درجهت رسیدن به یک توافق همگانی این نیروها برای کمیته سازماندهی و هم آهنگی امور اروپائی که ایجاد میگردد مساعد سازند و این کمیته وظیفه دارد تا در تحت نظر شورای اروپائی و مراکز احزاب خویش اقدامات عملی را مرعی دارند .

5- کمیته سازماندهی وهم آهنگی امور اروپائی وظیفه دارد که درامر تفاهم ، صحبت های سازنده و همکاری با سایر سازمانهای سیاسی و شخصیت های موثر مستقل سیاسی طیف های وسیع ملی ، مترقی و دموکرات افغانستان در اروپا که تا الحال با این روند یکجا نگردیده اند به اساس طرح های سازنده و اسناد پایه ئی این اجلاس توجه لازم مبذول بدارند .

 

پیروز باد مردم افغانستان

 


April 25th, 2008


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
بیانات، پیامها و گزارشها