اطلاعيه
بخش تبليغ و فرهنگ شورای هلند ن.د.ت.ا بخش تبليغ و فرهنگ شورای هلند ن.د.ت.ا

کـنفرانـس نـهـضـت فراگـیر دمـوکراسی و تـرقـی افـغانـستان در هـلـند در شهـر دنـبوش به رياست محترم محمد احسان واصل در تاريخ هـفـتم حوت ۱٣٨۵ برابر با ۲۵ فـبروری ۲۰۰۷ در فضای دموکراتيک و دوستانه برگـزار شد.

در آغـاز اشـتراک کنندگان کـنفرانـس یه ياد و بود زنده ياد محمود بريالی، يکی از طراحان و پيشگامان نهضت فراگير   دموکراسی و ترقی به پا برخاستـند و يک دقيقه سکوت کردند.

         کـنفرانـس، سکرتريت جلسه را انتخاب کرد. بعدا اجندا کـنفرانـس مورد بحث و به اتفاق آراء تصويب شد.

بر اساس اجندا، گزارش شورای موقت در هلند توسط محترم ولی محمد زيارمل ارايه شد.

در جلسه رفقای محترم نوراحمد نور، ن. کاويانی، آدينه سنگين، حبيب منگل در رابطه به بهبود و رشد نهضت ، وتوجه بيشترکار باجوانان صحبت کردند.

همچنان رفقا يارمحمدآراشيد،صديق وفا،روح الله توده يي،شهيره شريف،انجنيرصلاح الدين،خيبرعريف،شکيلا،همايون وقاد،عبدالقدير اسلمي،ظفرمل و چندتن ديگر نظريات،پيشنهادات،سوالات و انتقادات شانرا مطرح ساختند که از جانب رفقا نور،کاوياني،شفيق الله توده يي،داکترحبيب منگل،آدينه سنگين،سيدطاهرشاه پيکارگر پاسخ ارايه گرديد.

کـنفرانـس، بعـدا  به مسائـل تشکـيلاتی پرداخت.

کنفرانس شماری از رفقا را بر اساس نورم نمايندگی ( 32   ) نفربه کنفرانس اروپايی نهضت با رای مخفی انتحاب کردند. هم‌چنين تعداد(47) نفر از رفقا  را به عنوان اعضای شورای نـهـضـت فراگيردر هلند با رای مخفی برگزيدند.

در جريان تـفريح کنفرانس، پلنوم شورای منتخب  هلندنـهـضـت برگزار شد. (خبر آن در همين شماره منتشر شده است.)

در پايان نشست، قطعنامه کنفرانس توسط محترم بصير دهزاد ارايه و تصويب شد که در زير متن آن نشر مي گردد.

 

قطعنامه

کنفرانس نـهـضـت فراگیر دموکراسی و ترقی افـغانـستان در هـلـند

 

کـنفرانـس نـهـضـت فراگـیر دمـوکراسی و تـرقـی افـغانـستان در هـلـند در شهـر دنـبوش به تاريخ هـفـتم حوت ۱٣٨۵ برابر با ۲۵ فـبروری ۲۰۰۷  در فضای دموکراتيک و دوستانه برگـزار شد. کنفرانس بعد از بررسی و بحث روی گـزارش شورای موقت نـهـضـت و انتخاب اعضای شورای نـهـضـت در هـلـند و هـم‌چـنين انـتخاب نمايـندگان برای کـنفرانـس اروپـايی نـهـضـت بـا موفـقـيت به کار خود پـايـان داد. کـنفرانس شاهد بهـره‌گـيری از خـرد جـمعی در چـهارچـوپ حـضور و مشارکت فـعال، صمـيمانه و سـازنده اشـتراک گـنندگـان در کار کـنفرانـس بـود.  

         کنفرانس نـهـضـت فراگیر دمـوکراسی و ترقی افـغانـستان در هـلـند در شرايطی برگزار گرديد که يکسال و انـدی از پـايـه‌گـذاری مجلس موسسان نـهـضـت در کابل  و ثبت رسمی آن سپری می‌شود. ما اشتراک کنندگان کنفرانس ضمن ارج‌گـذاری از کار و فعـالـيت مجلس موسسان سالـگرد تاسيـس آنرا صميمانه شادباش گفته و پـشتـيبانی خود را از تـلاش‌هـای مجلس موسسان و هيـئت اجرائيه آن برای خـوشبخـتی انسان و تحقـق عـدالـت اجـتماعی، استـقرار صلح، ثـبات و دموکراسی اعـلام می‌داريم.

         کـنفرانـس، تـلاش‌های مجـلس موسسان نـهـضـت فراگـیر دموکراسی و تـرقـی افـغانـستان را به عـنوان بخـش از ادامه‌دهـندگان جـنبش مـترقی و دادخـوهـانه مردم ما در راستای تحـقـق اتـحاد نيروهای ملی و ترقـيخواه  و برگزاری کنـگره وحـدت ارج گـذاشـته و از آن قاطعانه حمـايت می‌کـند. تـوانمـندی نيروهای ملی و مـترقی کشورما در اتحاد آنها است. آرمان‌های نـهـضـت در جوهر خود تداوم همان آرمان‌های هستند که خوشبختی، کرامت و خلاقيت انسان در مرکز آن قرار دارد. از اينرو نـهـضـت فراگير دموکراسی و ترقی افـغانـستان خود را جز همراهان و مدافعان دموکراسی، تجدد، ترقی و عدالت اجتماعی می‌داند.

 

         کنفرانس نـهـضـت فراگیر دموکراسی و ترقی افـغانـستان در هـلـند تصويت می‌کند:

         ١: همه اعضا و سازمان‌های نـهـضـت در هـلـند بـيشـتريـن تلاش خود را در امر گسترش و فـشردگی صفوف نـهـضـت و رشد دموکراسی درون نـهـضـت متمرکز نمايند.

         ٢: توجه بـيشتر به آمـوزش عـميق‌تـر خـطوط فکری، برنـامه و اساسنامه نـهـضـت و هم‌چنين ارتـقا سطح آگاهی اعضای نهضت از دانش، تاريخ و فرهنگ بشری شود.

         ٣: مساعی بـيشـتر در امر ايجاد و تـقويت سازمان‌هـای اجتماعی و بنيادهـای فـرهنگی شـود و از مساعی اتـحاديـه‌های  مهاجـران حمايت همه جانبـه به عمل  آيد.

         ٤: به امر گـفتگوهای سازنـده و ايجـاد فضای تـفاهم، هـمکاری  و اتـحاد با سايـر نـيروهای سياسی و شخـصيت‌های مستـقـل بر اساس اصول مطروحه در برنامه نـهـضـت و اسناد پايـه‌ای آن تـوجه بـيشترصورت  گيرد.

 

         پـيروز بـاد مردم افـغانـستان

         برافـراشته باد پـرچم نـهـضـت فراگـیر دموکراسی و تـرقی افـغانـستان

 

کنفرانس نـهـضـت فراگـیر دمـوکراسی و ترقی افـغانـستان در هـلـند

دنبوش – هـلـند

         ۷ حوت ۱٣٨۵ بـرابـر با ۲۵ فبروری  ۲۰۰۷  

 

 

گفتني است که در کار کنفرانس علاوه بر نمايندگان منـتخب، شماری از فعالان نهضت در هلند نيز دعوت شده بودند.

 


February 26th, 2007


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
بیانات، پیامها و گزارشها