اعلامیه
هیأت اجرائیه شورای اروپایی نهضت فراگیر دموکراسی و ترقی افغانستان هیأت اجرائیه شورای اروپایی نهضت فراگیر دموکراسی و ترقی افغانستان

مؤرخ 25 فبروری 2009

 

رفقا وهموطنان گرامی ما اطلاع دارند که در این اواخر جنبش ملی و دموکراتیک کشور برای پایان بخشیدن به افتراق و قرار گرفتن در مسیر مبارزه متشکل و متحدانه جهت ارائه الترناتیف چپ دموکراتیک و عدالتخواهانه در برابر اوضاع بغرنح و بحرانی کنونی، گام‌های استواری را به پیش گذاشته و آرزوی دیرینه وطنپرستان ترقی‌خواه افغانستان را برآورده میسازد. همایش بزرگ و مشترک نیروهای ملی، دموکرات و ترقیخواه افغانستان درشهر کابل مورخ عقرب 1386،اجلاس وسیع نیروهای ملی، مترقی و دموکرات افغانستان در اروپا مورخ اپریل 2008و جلسه مشترک شوراهای اروپائی نهضت فراگیر دموکراسی و ترقی افغانستان و حزب متحد ملی بخاطر هشتاد سالگی تولد زنده یاد ببرک کارمل وپشتیبانی از روند وحدت میان هردو حزب مورخ دسامبر 2008 نمونه‌های بارزی از این تحرک میـباشد. هم اکنون روند امید بخش وحدت نهضت فراگیر با حزب متحد ملی مطابق پلان کمیسیون مشترک هردو حزب همسوبه پیش می رود و امید بزرگی راایجاد نموده است. چنین وضعی به مذ اق افراد معلوم الحال ناخوش آینداست وسازمان‌های استخباراتی و شبکه‌های خرابکار داخلی و خارجی درجهت ايجاد سوء تفاهم و برهم‌زدن این فضا دست بکار شده اند. تلاشهای نامرئی زیادی درجهت برهم ‌زدن روال عادی پیشرفت پروسه های اتحاد و وحدت میان نیروهای ترقی خواه وعدالت پسند صورت میگیرد و خرابکاران ومغرضین از زوایای گوناگون وارد عرصه شده اند.

در چنین اوضاعی دشمنان کهنه کار مردم ما میدانند که کدام نقاط حساس و بااهمیت را مورد تهاجم و تخريب قرار بدهند. آنها برای وارد کردن ضربه موثر وکاری بر پیکره جنبش، مغزهای متفکر و رهبران با حیثیت و فعالان جنبش چپ دموکراتیک وطن مارا مورد حملات آگنده ازبد نیتی و دروغ در جهت مغشوش ساختن اذهان عمومی قرار میدهند.درین راستااز مدتی است که افرادمعلوم الحالی چون آقای «سلیمان لایق» کارزار تبلیغاتی جنون آمیزی رابه شیوه کاملاً فرصت طلبانه جهت تبرئه گذشته خویش و در تبانی باروشها وپیروان باندجنایتکار«امین»ودیگرمرتجعین رنگارنگ بر علیه رهبران جنبش بخصوص زنده یاد ببرک کارمل این رهبر فرزانۀ فقید مردم افغانستان در داخل کشور براه انداخته اند. آقای «سلیمان لایق» فراموش نموده است که در مقر کمیته مرکزی حزب وطن طی صحبت با اعضای کمیته مرکزی ، مسؤلین شعبات و اپرات کمیته مرکزی حزب و نیز در ملاقات با آقای «بینین سیوان» نماینده سازمان ملل متحد در حضور اعضای شورای اجرائیه حزب وطن به آدرس شهید دکتور نجیب الله ، کلمات توهین آمیز ، دشنام و الفاظ رکیک دور از عفت کلام را حواله نمود  واکنون تلاش می ورزد پیامد حوادث را وارونه جلوه دهد  تا باشد خود را تبرئه نماید.

همچنان افراد مشکوکی در زیر سایه توهمات ذهنی ، سلیقوی و به اصطلاح آزادی بیان در اروپا وامریکا چه با نام خود وچه با نام مستعار ، با کاربردشیوه‌های منفی، تبلیغات ناروا، نا مشروع، توطئه‌آمیز، غیر مستند و خرابکارانه ،آگنده از دروغ را در باره رهبران پیشین و همچنان کنونی جنبش چپ دموکراتیک کشوربخصوص پرچم داران دموکراتیک خلق افغانستان ونهضتی ها براه انداخته اند.

در این کارزار نا میمون توطئه آمیز از افراد شناخته شده مرتجع گرفته تا آنهائی که فضا را برای تبارزاحساسات خودخواهانه خود مناسب میبینند وآنهائی که در بخشی از مسیر مبارزه به راه رفته خود پشت کرده اند سهم میگیرند.

مسلماً در چنین اوضاعی کسانی که در گذشته مرتکب گناه ها واشتباهات بزرگ شد ه‌اند، بیشتر از همه داغ وهیجانی میشوند و فکرمی‌کنند که با وارد آوردن حملات آگنده از دروغ علیه رهبران و فعالان جنبش میتوانند معایب خود را بپوشانند. در این زمره در این اواخر افراد مشکوکی چون «محمد اسحق توخی» و کسان دیگری از قماش وی با عنوان کردن مطالبی خیالی تلاش می‌ورزند گذشتۀ سوال برانگیز خودرا تبرئه کنند. توده حزبی‌های دیروز ازکارروايی‌های  “محمداسحق توخی”درباره سرنوشت غم بار رهبر حزب وطن داکتر نجیب الله شهید سوال‌های زیادی دارند که تا هنوز جواب آن را دریافت نکرده اند. این آقای "توخی" میبائیست در این بیشتر از دوازده سالی که از شهادت فاجعه بار شهید دوکتور نجیب الله می‌گذرد، به خود زحمت داده و به سوالات برحق مردم، اعضای حزب وخانواده شهید دوکتور نجیب الله رهبر حزب و رئیس جمهور سابق کشور ما جواب بدهد .در حاليکه انگشت‌اتهام به طرف او پيوسته دراز است و پرسش‌های فروان وجود دارد که آقای توخی پاسخ بدهد، اما آقای «توخی» پاسخ به همه سوالهای با اهمیت وموجه را کنار گذاشته ومعلوم نیست که به هدایت کدام مرجع این یاوه سرائی های هذیان آلود را براه انداخته است؟

ما یقین داریم که جعلیات توطئه گران وشاهدان دروغین و دروغگوئی آنها افشاء و رسوا خواهند شد. توطئه گران وجعلکاران باید بدانند که آزادی بیان یک روی سکه است و روی دیگر آن در جوامع مدنی پاسخگوئی در برابر اتهامات بی پایه و دروغها، افتراآت، دسیسه‌سازی ها و دوسیه‌سازی‌ها است.

هیاًت اجرائیه شورای اروپائی نهضت فراگیر دموکراسی وترقی افغانستان تمام این حملات غرض آلود علیه نهضت فراگیر دمو کراسی وترقی افغانستان و رهبران تاریخی و کنونی جنبش چپ ودموکراتیک عدالتخواه افغانستان و این تحرکات وتلاشهای مشکوک وارتجاعی را که هدف آن منحرف ساختن افکار عامه از طرح معضلات مبرم کنونی میباشد، تقبيح و محکوم می نماید.

هیاًت اجرائیه شورای اروپائی نهضت فراگیراز شمارفقا و دوستان تقاضا دارد هوشیاری تان را در برابر این کارزار لجن آلود حفظ نموده ، تبلیغات و دروغ پردازیهای با نام وبی نام را تقبیح و خنثی کرده و در افشای ماهیت توطئه های خائنین و مر تجعین نقش شایسته خود را ایفا نمایید.وحدت ویکپارچگی وطنپرستانه خود را حفظ نموده ، دست بدست هم درراه ناهموار مبارزات ترقی خواهانه تاسر منزل مقصودبه پیش روید. بخاطر رسیدن به وحدت با نیروهای همسو وهم اندیش و اتحاد با نیروهای ملی وترقی خواه از هیچ تلاش شریفانه دریغ نورزیده نقش تاریخی تان را ایفا نمائید.

حقیقت پیروز میشود .

بد نامی ابدی نصیب توطئه گران است.

 

هیاًت اجرائیه شورای اروپائی نهضت فراگیر دموکراسی وترقی افغانستان


February 26th, 2009


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
بیانات، پیامها و گزارشها